Kisebb késések ugyan vannak, ám folyamatos és zavartalan a forgalom a Ferihegyi Repülőtéren. A Görögországból érkezett utasbiztonsági ellenőrök továbbra is besegítenek, így nincsenek hosszú sorok sem a Ferihegyi Repülőtéren.
Az összes utasbiztonsági csatorna működik kedden reggel, így átlagosan csak 10-15 perces sorban állásra kell számítaniuk az utasoknak. A sztrájk miatt egyetlen járatot sem kellett kedden törölni, a gépek kisebb késésekkel ugyan, de rendben közlekednek. A Budapest Airport napközben sem számít komoly fennakadásra – közölte Szollár Domokos, a társaság szóvivője.
A reggeli műszakban a dolgozók kétharmada nem sztrájkol. Az utasbiztonsági ellenőrök közül viszont csak minden második ember vette fel a munkát, nekik segít a Görögországból érkezett 38 kollégájuk. A biztonsági ellenőrök közül azonban – akik a reptér védett zónáiba biztosítják a bejutást a dolgozóknak ” mindössze négyen kezdték meg a munkát.
A reptéren 14. napja tart a sztrájk. A munkabeszüntetést hirdető két szakszervezet korábban az elbocsátásoknak és egyes feladatok kiszervezéseinek akart véget vetni. Azóta már többször tárgyaltak a reptér vezetésével, megállapodás azonban egyelőre nincs.
(hirado.hu)
Kisebb késésekre kell számítani a ferihegyi sztrájk 14. napján
2008.12.23. 10:08 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés ferihegy malév
Jövőre infláció fölött drágulnak a BKV jegy- és bérletárai
2008.12.23. 10:07 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés bkv
Átlagosan 7,9 százalékkal emelkednek a BKV jegy- és bérletárai 2009-ben. Január 1-jétől több változtatást is bevezetnek, például az egységes budapesti bérletet.
A következő évben egy vonaljegy ára 290, a helyszínen váltott vonaljegy 400, a 10 darabos gyűjtőjegy pedig 2600 forintba kerül majd. A Fővárosi Közgyűlés döntése alapján a 2009. január 1-jén bevezetendő egységes budapesti bérlet ára 9000 forint lesz, amely a tanulóknak, nyugdíjasoknak és kisgyerekeseknek 3550 forintba kerül. Az új bérlettel a főváros közigazgatási határain belül használni lehet a MÁV és a Volán járatait is. A jövő évtől a társaság bevezeti az úgynevezett negyedéves bérletet, amelyet tetszőleges kezdőnappal lehet megváltani, és a kezdőnaptól számított 100 napig lesz érvényes. Ennek ára 27 000 forint lesz, a tanulóknak és a nyugdíjasoknak pedig 10 650 forintba kerül majd. Szintén újítás, hogy 2009 januárjától a vonaljegyeket a metró területén 60 percig lehet használni úgy, hogy a metróvonalak közötti átszálláskor nem kell új jegyet kezelni, továbbá a vonaljegy újra érvényes lesz az éjszakai járatokon is (hasonlóképpen az átszálló-, a gyűjtő- és a környéki vonaljegyek esetében is megszűnik az éjszakai korlátozás). A vonaljegyek és a 10 darabos gyűjtőjegyek az éjszakai járatokon 60 helyett 90 percig érvényesek.
A napijegy, családi jegy és turistajegy érvényességét nem a naptári napokhoz köti a BKV Zrt., hanem az érvényesség 24, 48, illetve 72 óra lesz, mely időszak az utas által a jegyváltáskor megjelölt időponttól kezdődik. A napijegy 1500, a turistajegy 3700, a hetijegy 4400, a családi jegy 2100 forintba kerül majd. A kétnapos családi jegyet a külföldiek is használhatják. Szintén újfajta jegy a kedvezményes csoportos tanulójegy, amely érvényes a feltüntetett napon 0-24 óráig, korlátlan számú utazásra autóbuszon, villamoson, metrón, földalattin, trolibuszon, fogaskerekűn, valamint Budapest közigazgatási határáig a HÉV-en. Az agglomerációban élők a HÉV járatokra, akár előrendelésben is vásárolhatnak jegyet a jövő évtől.
(MTI)
Nem lesz BKV-sztrájk csütörtökön
2008.12.18. 10:06 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés bkv sztrájk
Elmarad a BKV zömében buszos szakszervezetei által csütörtökre időzített félnapos munkabeszüntetés – jelentette be Nemes Gábor, a sztrájkbizottság szóvivője szerdán Budapesten a közlekedési vállalat vezetésével folytatott tárgyalás után.
Nagyon biztatónak találták azt a kormányhatározatot, amelyben a BKV-nak juttatandó mintegy 40 milliárd forintról döntöttek. Már az idén 2-2,5 milliárd forinthoz juthat a BKV elsősorban a műszaki területen – mondta a szóvivő.
Nemes Gábor hozzátette: hasonlóképp örülnek annak, hogy a szakszervezeteket bevonják például a kormányhatározatban említett elővárosi közlekedési vállalat részleteinek kidolgozásába. Azonban 2010-ig mindenképpen fenn kellene tartani a sztrájkhelyzetet, mert a kormányhatározat nem oldja meg a cég hosszú távú működési problémáit.
Nemes Gábor szerint rendkívül biztató az a folyamat, amelyet a főváros és a kormány indított el a cég gazdasági problémáinak rendezésére. Ha azonban a kormány által vállalt garanciák nem teljesülnének, akkor természetesen újra sztrájkba lépnek - jegyezte meg. Kocsis István, a BKV Zrt. vezérigazgatója a szakszervezetekkel megkötött megállapodás után elmondta, hogy a kormányhatározat megteremtette az alapot a megállapodás aláírására, illetve a szakszervezetekkel közösen áttekintették a korábbi megállapodásokat.
A vezérigazgató hozzátette: a kormányhatározatban említett, a BKV-nak juttatandó összeg valóban egyszeri, de a jövőre folytatódnak az állam és a főváros között a cég hosszú távú stratégiájáról a tárgyalások. Kocsis István hangsúlyozta: már idén megjön a BKV-nak a kormányhatározatban említett 10 milliárd forint.
A szakszervezetek korábban öt pontban foglalták össze követeléseiket: szülessen törvényi szabályozás a városi közlekedés finanszírozásának rendezésére, az állam növelje a normatív támogatást és a finanszírozás átalakításával teremtse meg a cég stabil működését, a főváros vállalja át a BKV 80 milliárdos tartozásából keletkező kamatterheket, vagy ennek megfelelő támogatással segítse a cég működését. A követelések között az is megfogalmazódott, hogy a főváros ne a jegyárak növelésével pótolja a cég működéséhez hiányzó költségeket, hanem hozzon létre külön alapot, amely fedezetül szolgálhatna a BKV működéséhez.
(MTI)
Megbénulhat a XVIII. kerület
2008.12.16. 15:42 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Nem vesz részt a csütörtökre bejelentett félnapos munkabeszüntetésben a BKV két alvállalkozója, a VT Transman és a Nógrád Volán, ugyanakkor a XVII. és a XVIII. kerület megbénulhat a sztrájk miatt - tudta meg az MTI kedden Nemes Gábortól, a sztrájkbizottság szóvivőjétől.
A szóvivő elmondta, hogy nem csatlakozik a sztrájkfelhíváshoz a villamos-, a metró- és a HÉV-ágazat munkavállalóinak zöme sem, így ők is dolgoznak majd a munkabeszüntetés alatt. A BKV Zrt. két alvállalkozója - a Nógrád Volán és a VT Transman - elsősorban Észak-Pesten és Dél-Budán bérel viszonylatokat, összesen mintegy 20 járatot közlekedtetve. A sztrájk idején menetrend szerint jár a főként Budafokon és a XI. kerületben közlekedő 150-es, a 14-es és a 114-es, a 41-es és a 41 gyors, a 250-es, az 50-es, az 58-as, a 13-113-113A, a 30-as és a 87-87A-187 jelzésű autóbusz. A hétköznapi menetrend szerint járnak majd a IV., a XIV. és a XVII. kerületben közlekedő 88-as, 120-as, 147-es, 170-es gyors jelzésű buszok.
Nemes Gábor szerint azonban jelentős nehézségeket okozhat az utasoknak például a 7-es buszcsalád kiesése a forgalomból, de a nagy csomópontokra "becsatlakozó" buszok hiánya is. A leginkább a XVII., a XVIII. kerületben és a Moszkva tér környékén okozhat problémákat a buszok kiesése a forgalomból - tette hozzá. A sztrájkot jelentő szakszervezetek és a BKV Zrt. vezetősége kedden délután is tárgyalóasztalhoz ülnek, bár az érdekképviseletek által megjelölt határidő a követelések teljesítésére már lejárt. A cég bízik abban, hogy sikerül elkerülni a csütörtökre bejelentett, a tervek szerint 4.30-tól 13.00 óráig tartó munkabeszüntetést. A sztrájkbizottság szerint 30 milliárd forint azonnali gyorssegélyre van szüksége a cégnek, hogy az idei és a következő évi tervezett hiányt pótolni tudják, és ne kerüljön veszélybe a BKV működése. Tárgyalások folynak a kormány és a főváros között is a BKV többletfinanszírozásáról.
Gyurcsány Ferenc miniszterelnök november végén a kormányszóvivői tájékoztatón azt mondta, hogy összetett megoldásról tárgyalnak. A megoldás által érintett összes forrás - 40 milliárd forint körül van - belső szerkezete még nincs tisztázva. "További egyeztetéseket kell folytatni a témában" - tette hozzá Gyurcsány Ferenc.
Demszky csődbe vitte Budapestet
2008.12.12. 14:12 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Ha a fővárost csak így képesek működtetni Demszky Gáborék, a liberalizmust tényleg ki kellene innen tiltani – összegezte a Budapest következő vezetése előtt álló legfontosabb feladatot Tarlós István. A Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője szerkesztőségünkben tett látogatásán kiemelten foglalkozott azokkal a károkkal, amelyeket az SZDSZ-es irányítású városvezetés okozott az elmúlt tizennyolc év során.
Ezek között első helyen említette, hogy nincs felelőse az egymás után kipattanó városházi botrányoknak.
"Emlékszik-e valaki arra, hogy a főpolgármester vagy a helyettesei bármiért is vállaltak volna politikai felelősséget?" – tette fel a költői kérdést. Példaként említette a 4-es metró vagy a közműszolgáltatók privatizációjával kapcsolatos szerződéseket, amelyek nem engedik érvényesíteni kellő súllyal a főváros érdekeit. Tarlós hivatkozott a 2006-os útfelújítási botrányra is. "A főváros ötvenöt útszakasz esetében jogtalanul használt fel hatszázmillió forintot, amelyet vissza kellett fizetnie, mégsem vállal érte senki felelősséget a városvezetők közül" – állapította meg.
Az ellenzéki politikus a városban uralkodó rendetlenség kapcsán szóba hozta az egyre nagyobb számban megjelenő és egyre agresszívabban viselkedő hajléktalanokat. Mint felidézte, az egyik éppen Demszky Gábor ablaka alatt vackolta be magát a városházánál. Szerinte a hajléktalanokat be kellene vonni a közmunkaprogramba, továbbá érdemes volna koedukált hajléktalanszállásokat kialakítani. Ezzel összefüggésben megjegyezte, a főpolgármestert láthatóan nem foglalkoztatja, hogy mi történik a köztereken. Így az aluljárókban elviselhetetlenné váló kosz és a feketeárusok csoportjai, amelyek ellen küzdeni sem akar.
Tarlós tarthatatlannak nevezte, hogy a fővárosi iskolákban terjedőben van a gyerekek által elkövetett erőszak, ebben a liberális nevelési felfogás csődjét látja. A rendetlenség mellett a szervezetlenséget is a jelenlegi városvezetés hibájául rója fel, amit a különféle beruházások ésszerűtlenségei is igazolnak. "Vajon mi szükség volt nyáron az észak-budai rakpart lezárására? A főgyűjtőcsatorna építésére hivatkozva blokkolták a forgalmat, miközben semmilyen érdemi munkát nem végeztek, ellenben a közlekedőknek rengeteg kellemetlenséget okoztak" – idézte vissza a frakcióvezető.
A Fővárosi Közgyűlés előtt szerdán elbukott, de a jövő héten ismét napirendre kerülő díjemelésekkel kapcsolatban arról beszélt, hogy az inflációt duplán, triplán meghaladó drágítást semmiképpen nem támogatják.
A főváros vezetésének nincs értelmezhető gazdasági programja, ezzel együtt a jövő évi költségvetés tervezete is ingatag alapokon áll – folytatta Tarlós István. Ezzel együtt a Fővárosi Önkormányzatnak 170 milliárd forint az adósságállománya, és a városlakók terhei is emelkednek. Az igazán jelentős kifizetések a város oldaláról Tarlós István szerint 2010 után esedékesek, bár azt még csak sejteni lehet, hogy ténylegesen milyen terheket rónak ránk.
Elmondta: a jövő évi költségvetésben alábecsültek a kiadások és túlbecsültek a bevételek, ezzel együtt a döntéshozók figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy az idén az értékesítésekből származó bevételeknek csak az egyötöde folyt be a városi kasszába.
A bevételek egyik fontos forrása a főváros vagyonelemeinek értékesítése, a közszolgáltatást biztosító társaságok privatizációja. A főváros már túladott a Fővárosi Vízműveken, a Fővárosi Csatornázási Műveken, a tervek szerint pedig értékesítené a Fővárosi Gázműveket, ám ugyanígy veszélybe kerülnek a város fontos természeti kincsét képező budapesti gyógyfürdők is. A költségvetés labilitását az is jól mutatja, hogy miközben a vezetés számol a Fővárosi Gázművek eladásával, ugyanígy betervezik az osztalékból befolyó bevételeket. Tarlós István ezzel együtt hangsúlyozta: a közszolgáltatás ellátása – így az ivóvíz, a csatorna, a gázszolgáltatás – a város feladata lenne, ezek értékesítése kiszolgáltatottá teszi a lakókat. A szerződések – mint ahogy a már eladott társaságokról szólók is – elsősorban a tulajdonosok profitját szavatolják, nem a városlakók érdekeit képviselik. Erre utal, hogy a vízművek tulajdonosai Tarlós István szerint az idén négymilliárd forint osztalékhoz jutnak, miközben 8,5 százalékkal emelkedhetnek a vízdíjak. A csatornázási művek pedig jövőre 9,9 százalékkal emeli szolgáltatásai díjait.
Tarlós István elmondta: a hatósági árszabályozásnak a privatizált közszolgáltatások esetében nincs túl nagy jelentősége, ugyanis méretüknél és befolyásuknál fogva a tulajdonosi érdekkörök nyomást tudnak gyakorolni a hatóságokra.
Külön említést érdemel Tarlós szerint a BKV Zrt. helyzete. A társaságnak 85 milliárd forint adósságállománya van, a vesztesége az idén húszmilliárd forint lesz, miközben a BKV korábbi vezetése már 2008-ban nullszaldós szintű működést ígért. A főváros vezetése a HÉV eladásából vár bevételt, ugyanakkor ha a MÁV Start megveszi ezt az üzletrészt, az abból befolyó összeg a BKV egyéves működésére lesz elég. A cég vagyona csökken, és ez a hitelképességet jelentősen rontja. A fővárosnak viszont éppen erre a vagyontárgyakkal alátámasztott hitelképességre lenne szüksége, ugyanis például a 4-es metró is nagyrészt kölcsönből épül.
Tarlós István a 4-es metró építését a jelenlegi körülmények között elhibázott beruházásnak tartja, és szerinte nem lehet tudni, hogy ki fizeti ki a költségét, továbbá azt sem, hogy az Európai Unió mikor és mennyi pénzt biztosít. Vissza nem térítendő forrást forgalmi adatok alapján ad az unió, így azt produkálni szükséges. Mindez Tarlós szerint autóbusz- és villamosvonalak megszüntetésével is járhat.
(Magyar Hírlap)
Vannak, akik a reptéren aludtak
2008.12.11. 08:57 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés malév
Nincs káosz Ferihegyen, az utasok nyugodtan várják a járatok indítását a repülőtéren, az utasfelvétel halad, a biztonsági ellenőrzési pontoknál azonban már reggel fél hétre hosszú sorok alakultak ki, vannak, akik a reptéren aludtak.
Az MTI helyszínen lévő tudósítója szerint viszonylagos nyugalom van a repülőtéren, a kijelzők szerint csak a Malév törölte néhány induló és érkező járatát, erről még szerda este döntött a légitársaság. Az utasok a 2B terminálról indulnak, ugyanis egyedül itt működik a biztonsági ellenőrzés.
Kiárusítási szándék
2008.12.11. 08:55 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: önkormányzat bérlakás
A városvezetés a kötvénykibocsátás és az önkormányzatokat sújtó forráselvonás következtében csökkenteni kívánja kiadási költségeit, emiatt áll szándékában az önkormányzati tulajdonú bérlakások felének értékesítése, mivel ezáltal számos dologi kiadástól megszabadul és egyszeri bevételre tesz szert.
Mától sztrájk Ferihegyen
2008.12.10. 13:54 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: közlekedés ferihegy malév
Betelt a pohár a Ferihegyi repülőtér érdekképviseleteinél, amelyek szerint a folyamatban lévő és meghirdetett át- és kiszervezések veszélyeztetik a repülésbiztonságot. Ezért általános, határozatlan idejű sztrájkot hirdettek ma reggel hat órától.
Az általános munkabeszüntetés mellett döntött két ferihegyi szakszervezet, mert a tegnapi, utolsó tárgyalási lehetőséggel sem élt a Budapest Airport (BA) Zrt. A cég továbbra is kerüli a konkrétumokat, hangzatos szavak mögé bújva folytatja jogsértő, méltatlan gyakorlatát a dolgozók kárára – tájékoztatta a Magyar Hírlapot a Repülőtéri Dolgozók és Szolgáltatók Szakszervezete (RDSZSZ) és a Légi Közlekedési Egyesült Szakszervezet (LESZ).
Az érdekképviseletek a munkaadó szabálytalan, folyamatosan letagadott leépítései, a biztonságot veszélyeztető létszámhiány és az ezzel összefüggő túlmunkavégzés miatt demonstrálnak. Sérelmezik, hogy a BA Zrt. menedzsmentje az egyeztetések közepén egyoldalúan felmondta a dolgozókat védő kollektív szerződést.
A határozatlan időre meghirdetett munkabeszüntetés ma reggel hat órakor kezdődik. A sztrájk a BA Zrt. mellett érinti a cég tulajdonában lévő Repülőtéri Üzemanyag-kiszolgáló Kft.-t is, ahol szintén mindennaposak a jogsértések.
Metes György, a Magyar Légiforgalmi Szolgálatok Szakszervezetének (MLSZSZ) elnöke lapunknak azt mondta, támogatásukról biztosítják a két szakszervezetet. Az MLSZSZ felhívással fordul valamennyi – a légi közlekedésben érintett – szakszervezethez és munkavállalóhoz, hogy csatlakozzon a meghirdetett sztrájkhoz. Az MLSZSZ szerint ma nem csak a munkahelyek megőrzése és a bérek reálértékének megtartása a tét. Nap nap után szembesülni kénytelenek a ferihegyi munkavállalók a légi közlekedést sújtó nehézségekkel, aminek egyik előzménye a privatizáció. Mindez soha nem látott válságba sodorta a magyar repülést.
A BA Zrt. arról tájékoztatta lapunkat, hogy az átalakítási program felfüggesztése számukra elfogadhatatlan, mint ahogy az volt a korábbi kollektív szerződés is. A szakemberek kiemelték, a BA tovább folytatja az üzemeltetési részleg átalakítását.
(Kép és szöveg: Magyar Hírlap)
Bonyodalmak a Köki átépítése körül
2008.11.13. 09:19 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Az Index információi szerint a BKV felügyelő-bizottsága vizsgálatot indít a Kőbánya-Kispest (Köki) buszvégállomás átépítésének az ügyében, ugyanis nem várt többletköltségek merültek fel.
Szakértői becslés szerint a 14 busz beállítása 150-200 millió forintos működési többletköltséget eredményez a BKV költségvetésében. Ráadásul a buszpark műszaki problémái miatt már most is feszített az üzemeltetés.
Szálloda épül a Ferihegyen
2008.11.10. 10:11 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: szálloda ferihegy
A lap úgy tudja: a hétemeletes, 1500 négyzetméteres konferenciaterülettel rendelkező komplexumot a tervek szerint 2012-ben adják át. A hotel az úgynevezett Airport City üzleti és kereskedelmi központ részeként üzemel majd, és alapvetően a konferenciaturistákat, valamint az üzletembereket célozza meg.
Jótékonysági hangverseny
2008.10.30. 15:20 | Lőrinc | Szólj hozzá!
November 4-én a Szent István Bazilikában Verdi: Requiem!
A Szent István Lovagrend és a Stefanita Szeretetszolgálat a hangverseny bevételét

Fatolvajok támadtak
2008.10.21. 11:03 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: fatolvaj
Múlt héten fatolvajok rálőttek a Pilisi Parkerdő erdészeire a XVIII. kerületben, a támadókat nem sikerült elfogni. Az ügyben a XVIII. kerületi rendőrség indított nyomozást. Feltehetően légfegyverből adtak le legalább három lövést még hétfő éjszaka az erdészekre, amikor azok a parkerdő területén járőröztek, s kocsijukkal a Ferihegyi gyorsforgalmi úton haladva, a szállításhoz előkészített faanyagot vették észre.
Emléktáblaszentelés a Hargita téren
2008.10.16. 09:05 | Lőrinc | Szólj hozzá!
A német nemzetiségű Fadrusz János 1858 szeptember másodikán, éppen 150 éve született a Felvidéki Pozsonyban. A jubileum alkalmából szeptember 13-án ünnepi szentmisét tartottak, és megszentelték a Hargita téri Fadrusz-kereszt hátoldalán elhelyezett emléktáblát.
Bilincsben a gyújtogató
2008.10.13. 16:31 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Két Molotov-koktélt dobtak még október elején az egyik éjjel ismeretlenek egy 18. kerületi családi házra. A támadás nagyobb kárt nem okozott, senki nem sérült meg.
Molnár Péter, a Fővárosi Tűzoltóparancsnokság szóvivője elmondta: hajnali fél egy körül hívták a tűzoltókat a XVIII. kerületi Gyergyó utcába, ahol egy családi házra Molotov-koktélokat dobtak. Az egyik palack a kerítés közelében, egy farakáson landolt, a másik ugyan eltalálta a házat, de nem okozott különösebb kárt.
Jó hír, hogy a rendőrség hatékony munkájának köszönhetően már elfogták az elkövetőt!
Mégsem megy villamos a Gloriettre
2008.10.13. 15:57 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: villamos gelka gloriett cséry telep
Galgóczy Zoltán önkormányzati képviselő 2008. október 7.-én lakossági fórumot tartott az Etalonsport iskolában, melynek témái: közbiztonság, Cséri-telep, 42-es villamos és egyéb aktuális problémák voltak. A meghívott vendégek közül elsőként Kőhalmi Zsolt rendőrkapitány reagált a felmerült problémákra. Több lakos is jelezte, hogy éjszakánként rengeteg kamion parkol a Közdűlő út mentén, árut rakodva egyik kamionból a másikba. Egy hölgy panaszolta, hogy a gyermekotthon lakói éjszaka zajonganak és zavarják a lakók nyugalmát. A kapitány úr válaszában fontosnak tartotta, hogy a lakosok ha jogszabálysértő eseteket tapasztalnak, azonnal jelentsék be rendőrségnek és aktívan működjenek közre a problémák megoldásában.
Őszi munkák a kertben
2008.10.10. 11:07 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: égetés avar
Az avar és a kerti hulladék égetésének szabályai

Mégis lesz körforgalom?
2008.10.09. 09:53 | Lőrinc | 3 komment
Címkék: körforgalom gilice tér
A Gilice tér körforgalommá való alakításának ügyében közel egy éve már interpellált Galgóczy Zoltán képviselő a polgármesterhez. Sajnos azóta érdemi előrelépés nem történt ebben az ügyben. Ez különösen érthetetlen hiszen az Önkormányzat 10 millió forintot különített el erre a célra, másfelől a Gilice tér új aszfaltburkolatot kapott az autósok nagy örömére 2008. július végén, ami kiváló lehetőséget nyújtott volna a körforgalmi rend kialakításához, ez azonban nem történt meg.
Problémák a Ganz-telepen
2008.10.09. 09:03 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Október 3-án lakossági fórumot tartott Dámsa József, Ganz-telep és Ganz-kertváros önkormányzati képviselője a településrész közbiztonságáról és közlekedési helyzetéről a Kandó téri Általános Iskolában.
A találkozón meghívott vendégként részt vett dr. Kőhalmi Zsolt, kerületi rendőrkapitány, Sándor László és Szaniszló Sándor alpolgármesterek, valamint Varró Mihály, a polgármesteri hivatal közterület-felügyeleti és hatósági ellenőrzési-csoport vezetője.
Tovább az eladósodás útján?
2008.10.07. 11:00 | Lőrinc | Szólj hozzá!
3 milliárd forintnyi hitelfelvételre készül a városvezetés


Havanna napok és tűzijáték után
2008.10.06. 18:32 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Szép volt, főleg a vasárnap esti tűzijáték volt szép. Tulajdonképpen van mit ünnepelnünk,
hiszen folyamatosan jönnek a jó hírek. Megindult a panelprogram, nálunk is egyre másra
lehet hallani pályázati lehetőségekről, és ami a legörvendetesebb, hogy az általunk 2006-ban oly sokat hangoztatott közüzemek egyedi –mérhetőségének (és akkor a szocialisták által megmosolygott! ) programja ma már, - mit ad Isten- a kormányfő szájából visszahangzó program lehet. Természetesen óva intem mindannyiunkat attól, hogy mindent készpénznek vegyünk, látva a panel program sebességét ( jó eséllyel pályázik az "Unokáink sem fogják látni" c. Ráday műsorba!) és a pályázati keret összegeket, ám mégis azt mondanám legyünk optimisták. A legutóbbi Városképben megjelent hír, miszerint több milliárd Ft. összegű kötvény kibocsátására készül az Önkormányzat -amely a kerület fejlesztésére fordítódna- tovább fokozhatja optimizmusunkat. Mint a Vagyon 18 Zrt. Felügyelő bizottsági tagja máris szeretettel ajánlom a kedves szocialista hatalom figyelmébe azt a több száz 20-25 éve változatlan állapotú lakótelepi lakást amely a telepen található. Nem szeretném a még meg sem kapott pénzt (mai használatos nevén forrást) előre felosztani , de azt gondolom, hogy a kerület lakosságának 20%-át kitevő Havanna ebben a témakörben előnyt kellene hogy élvezzen. Boldogan látom lelki szemeimmel, ahogy a helyi vállalkozók a helyi munkaerővel karöltve és a vagyonkezelő nagyszerű irányításával szorgoskodnak a lakótelep felújításán. Nem ötletnek szánom de egy ilyen nagyságrendű fejlesztés alatt megoldható lenne a telep közlekedésének a tudományos szintű megterveztetése és kiviteleztetése is, természetesen ezt is saját kivitelezésben. Örömmel vennénk, ha a kerületünkben élő foglalkoztatás ügyi szakállamtitkár Simon Gábor ennek a nagy ívű kerületfejlesztésnek helyi foglalkoztatási lehetőségeiben segítséget nyújtana. Akkor más dolgunk már nem marad mint megkérdezni helyi szocialista képviselőinket (nem orvosainkat!) és szocialista önkormányzati vezetőinket ( s nem gyógyszerészeinket!) a fejlesztési lehetőségek kockázatairól és hatásairól. Egy élmény lesz, higgyék el nekem.
Mi lesz a Gerely utcai sportpályával?
2008.10.01. 09:17 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: 1908 szac gerely utcai sportpálya
2008. augusztus 28-án a XVIII. ker. Gerely utcai 1908 SZAC pályán az egyesület lakossági tájékoztatót tartott, melynek során beszámoló hangzott el az egyesület ez évi 100 éves jubileumi rendezvénysorozatainak eddig lezajlott eseményeiről, valamint a jövőbeni még hátralévő rendezvényekről. (novemberi angliai mérkőzéssorozatok, december 6-i SZAC bál, december 21-i Bircsák Gusztáv emléktorna) A megjelentek részére Pintér Béla, az 1908 SZAC KSE elnöke tájékoztatást adott arról, hogy szeptember hónapban jelentős változás kezdete áll elő a pálya állagának és használhatóságának tekintetében, mivel kezdetét veszi az atlétikai és a nagypályás labdarúgó pálya felújítása. A munkálatok részleteiről és a határidőről Papp József, a Sportszerű Kft. ügyvezető igazgatója számolt be, aki biztosította a jelenlévőket, hogy jövő év májusáig a felújítás befejeződik. Nyomatékosan felhívta a figyelmet arra, hogy a felújítás alatt mindkét pályát ideiglenesen nem lehet használni, és ezért kérte a lakosság türelmét, és megértését. Szarvas Attila, Miklós telepi önkormányzati képviselő a környék lakosságának egyértelmű szándékát tolmácsolta arra vonatkozóan, hogy a terület végre megújulva továbbra is a sportcélokat szolgálja, és a jövőbeni minőségi fejlődést elősegíti. Az összejövetel résztvevői aggodalmukat fejezték ki, ugyanakkor támogatásukat is biztosították a munkálatok ideje alatti terület őrzés tekintetében. Az egyesület vezetőségének kérése továbbra is az, hogy a környék lakossága az átmeneti időszakot fogadja el, és a jövő érdekében a pályát részlegesen, illetve fokozott figyelmet igényelve és biztosítva felügyelje.
Új tanév - kérdőjelekkel
2008.09.30. 09:46 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: oecd új tanév
Pilóták ebocsátását tervezi a Malév
2008.09.26. 09:38 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: malév pilóta

A legújabb hírek szerint a Malév mintegy száz pilótát kíván elbocsátani.
Egy-egy pilóta kiképzése milliókba kerül az országnak, a társadalomnak - jegyezte meg Fónagy János, leszögezve: ez újabb jele annak, hogy Magyarországon az általános recesszió miatt már a legképzettebb munkaerő foglalkoztatása is ellehetetlenül, és bizonyítéka annak is, hogy a jelenlegi kormány nem törődik még a közeljövővel sem. Ha majd jobb lesz a helyzet az országban, akkor szükség lesz ezekre a magasan képzett szakemberekre és nagyon hiányoznának. Ezért meg kell találni azokat az átmeneti lehetőségeket, amelyek ezeket a sok pénzért kiképzett szakembereket a magyar gazdaság és társadalom számára megőriznék.
Már kapható a kismamabérlet
2008.09.18. 12:02 | Lőrinc | Szólj hozzá!
Címkék: kismamabérlet
A KDNP sokadszori javaslatára döntött úgy a Fővárosi Közgyűlés, hogy bevezeti a kedvezményes kismama bérletet a BKV járatain. Ennek ára megegyezik a tanuló és nyugdíjas bérlet árával, azaz 3250 forinttal. Az első kismama bérletek szeptember 1-jétől kerültek forgalomba. Gyesen vagy gyeten lévő anyukák tudnak ezentúl olcsóbban közlekedni majd a fővárosban.
A kismama bérlet bevezetésének sikere a civil összefogás sikere –vélekedett Rétvári Bence KDNP-és képviselő. Sok ellenzéki javaslat pereg le a városvezetésről a közgyűlési vitákban. A kismama bérlet mögött azonban civil szervezetek sorakoztak fel. A javaslat támogatására létrehozott kismamaberlet.hu honlapon tízezernél is több magánszemély és tucatnyi civil szervezet állt ki a javaslat mellett. Ezek a szervezetek érveiket a bizottsági vitában és azon kívül is kifejtették. Ez a civil nyomás volt az, mely végül sikerre vitte a javaslatot. Szintén újdonság volt a kezdeményezéshez életre hívott internetes kampány, mely a támogatók összegyűjtésére és aktivitására épült. Az aláírások mellett a támogatók saját honlapjukra másolták a kismama bérlet bannerét, szabadon variálható mintalevelet küldtek százas nagyságrendben a közlekedési miniszternek, a főpolgármesternek, illetve a BKV vezetőjének. Jó példa tehát a kismama bérlet arra, hogy a politikai döntéshozókat a civil nyomás igenis tudja befolyásolni és előbb-utóbb érveik meghallgatásra találnak.
Bérletigazolvány kiadásának feltételei
A kisgyerekes havi bérlet igénybevételére jogosult a lakcímet igazoló hatósági igazolvány szerint budapesti lakcímmel rendelkező személy, aki gyermekgondozási segély (GYES) vagy gyermeknevelési támogatás (GYET) folyósításában részesül.
A kisgyerekes bérletre való jogosultságot a juttatásokról a kifizetőhelytől kapott eredeti igazolás vagy megállapító határozat bemutatásával lehet igazolni, amely nem lehet 6 hónapnál régebbi. A BKV Zrt. pénztáraiban a jogosultak számára „kisgyerekes” bérletigazolványt kell kiállítani, amelynek érvényessége egy évig, de legfeljebb a juttatás folyósításának időtartamáig tart. Az igazolvány a lejáratkor a jogosultág fennállása esetén meghosszabbítható, amelyhez a jogosultág ismételt igazolása szükséges. A meghosszabbított érvényesség is legfeljebb a juttatás folyósításának időtartamáig terjedhet. A kisgyerekes bérletigazolvány kiállításának díja a többi bérletigazolványéval megegyezően 200 Ft.
A kisgyerekes bérletigazolvány annak lejárata után, ha az abban használt kisgyerekes bérletszelvény érvényességének kezdőnapja a bérletigazolvány lejárati dátumánál régebbi vagy legfeljebb azzal azonos, a bérletszelvény érvényességének végéig még jogszerűen használható.
Az utas részére elkészítésre kerülő kisgyerekes bérletigazolványok már az új típusú bérletigazolványok, azonban elkészítésükre ugyanazon szabályok az érvényesek, mint a többi bérletigazolvány elkészítésére. (3,5 x 4,5 cm-es személyi igazolvány méretű fotó, vagy jó minőségű fotópapírra nyomtatott fénykép helyezhető fel fóliázásos ragasztással, érvényesség megjelölésével.)
Forrás: KDNP.hu, kismamabérlet.hu
