Pilótáinak egyharmadát bocsátja el még a héten a Malév. Korábban a tengerentúli járatok törlésével és a géppark átváltásával is próbálták csökkenteni működési költségeiket.
A Magyar Közforgalmú Pilóták Egyesülete bírálja a lépést - a vezetés szakértelmét vonják kétségbe. Szerintük tőkeerős befektetőre volna szüksége a légitársaságnak, amely nem hitelekből finanszírozná a működést.
Azt közben tagadják, hogy a Malév romló anyagi helyzete és a résztulajdonos Borisz Abramovics orosz befektető légi szövetségének csődje között összefüggés lenne. A Malévet tavaly vásárolta meg az Airbridge Zrt. Ennek a cégnek a kisebbségi tulajdonosa Borisz Abramovics. A Malév tavalyi üzemi vesztesége megközelítette a 15 milliárd forintot. A légitársaságnak az orosz külkereskedelmi bank 30 millió eurós hitelt biztosított a hónap elején.
Magyarországon az általános recesszió miatt már a legképzettebb munkaerő foglalkoztatása is ellehetetlenül - fogalmazott sajtótájékoztatóján Fónagy János a Malév pilóták tervezett nagyarányú elbocsátása, és a magasan képzett magyar munkaerő külföldre történő elvándorlása kapcsán.
Az 1990-es években tömegesen képzett magyar minősített hegesztők többsége az általános gazdasági recesszió miatt külföldre kényszerült. Hasonló helyzetben vannak most az egészségügyiek, az orvosok, ápolók, szakápolók jelentős része is, mert bezárták a kórházakat, rendelőket.
A legújabb hírek szerint a Malév mintegy száz pilótát kíván elbocsátani.
Egy-egy pilóta kiképzése milliókba kerül az országnak, a társadalomnak - jegyezte meg Fónagy János, leszögezve: ez újabb jele annak, hogy Magyarországon az általános recesszió miatt már a legképzettebb munkaerő foglalkoztatása is ellehetetlenül, és bizonyítéka annak is, hogy a jelenlegi kormány nem törődik még a közeljövővel sem. Ha majd jobb lesz a helyzet az országban, akkor szükség lesz ezekre a magasan képzett szakemberekre és nagyon hiányoznának. Ezért meg kell találni azokat az átmeneti lehetőségeket, amelyek ezeket a sok pénzért kiképzett szakembereket a magyar gazdaság és társadalom számára megőriznék.
A legújabb hírek szerint a Malév mintegy száz pilótát kíván elbocsátani.
Egy-egy pilóta kiképzése milliókba kerül az országnak, a társadalomnak - jegyezte meg Fónagy János, leszögezve: ez újabb jele annak, hogy Magyarországon az általános recesszió miatt már a legképzettebb munkaerő foglalkoztatása is ellehetetlenül, és bizonyítéka annak is, hogy a jelenlegi kormány nem törődik még a közeljövővel sem. Ha majd jobb lesz a helyzet az országban, akkor szükség lesz ezekre a magasan képzett szakemberekre és nagyon hiányoznának. Ezért meg kell találni azokat az átmeneti lehetőségeket, amelyek ezeket a sok pénzért kiképzett szakembereket a magyar gazdaság és társadalom számára megőriznék.
Fónagy János hangsúlyozta, a szakemberek megtartására a kormánynak kell megtalálnia a lehetőséget, hiszen nem vállalati ügy az, hogy a magyar gazdaság működéséhez szükséges szakemberek egyre nagyobb csoportja kényszerül külföldre. A Malév pilóták ügye kapcsán a politikus kifejtette: megoldás lehet a szervezett munkaerő-kölcsönzés, időleges átengedés, a magyar munkajogi státusz fenntartása mellett. A kormánynak arra kell törekednie, hogy minél több pilótát engedjenek át, de úgy, hogy maradjon meg munkajogi státuszuk a nemzeti légitársaságnál és "jobb időkig" külföldön dolgozhassanak - fogalmazott.
fidesz.hu, hirtv.hu