Az Index információi szerint a BKV felügyelő-bizottsága vizsgálatot indít a Kőbánya-Kispest (Köki) buszvégállomás átépítésének az ügyében, ugyanis nem várt többletköltségek merültek fel.
Az Index úgy tudja, hogy a BKV felügyelő-bizottsága keddi ülésén úgy döntött, kivizsgálja a Köki átépítésével kapcsolatban felmerült többletköltségek ügyét. A metróvégállomás 1-1,5 éves átépítésének ideje alatt ugyanis ideiglenes buszpályaudvart kell létrehozni a jelenlegitől több mint száz méter távolságra.
Az Index információi szerint egy belső munkaanyag megállapította, hogy a kerülő a buszoknak 3-4 perc többletmenetidőt eredményez irányonként. Ezért 8-14 többletautóbuszra lesz szükség a menetidők betartásához. A nyolc busz abban az esetben kell, ha a Ferihegyi gyorsforgalmi úton a Kökinél megteremtik a balra kanyarodás feltételeit.
Ám a nyolcbuszos változat kialakítása is pénzbe kerül, ráadásul a Ferihegyi út gyorsforgalmi jellegét veszélyezteti egy ilyen kereszteződés. Tizennégy busszal többre abban az esetben van szükség, ha a végállomásuk a tervek szerint a metróállomás másik végére (a mostani P+R parkoló helyére) kerül.
Szakértői becslés szerint a 14 busz beállítása 150-200 millió forintos működési többletköltséget eredményez a BKV költségvetésében. Ráadásul a buszpark műszaki problémái miatt már most is feszített az üzemeltetés.
Szakértői becslés szerint a 14 busz beállítása 150-200 millió forintos működési többletköltséget eredményez a BKV költségvetésében. Ráadásul a buszpark műszaki problémái miatt már most is feszített az üzemeltetés.
A Köki átépítésére 2003-ban kötött megállapodás szerint a beruházó R-Co Zrt. bevásárlóközpontot és új autóbusz-végállomást épít a jelenlegi, lerobbant állapotú végállomás helyén. Az építkezés több hónapig szünetelt, ám a napokban újraindult, mert a cégnek sikerült megegyeznie a környékbeli lakókkal.
Csakhogy a megállapodásban nem szerepel az, hogy ki fizesse a többletköltségeit annak, hogy a buszok az építkezés ideje alatt egy másik, ideiglenes végállomáson forduljanak meg. Az Index értesülése szerint a beruházó cég a fizetésre semmi hajlandóságot sem mutat. Ha pedig a BKV-nak kell fizetni a többletköltségeket, akkor könnyen előállhat az az eset, hogy többe kerül a leves, mint a hús.
index.hu