ajánló

A kerületi közéletről cenzúra nélkül.

Naptár

május 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31

Címkék

1908 szac (1) 1956 (1) 42 (2) adó (1) aláírásgyűjtés (2) áruház (1) avar (1) bauer ferenc (1) bejelentés (1) bérlakás (1) betörő (1) bíróság (3) bkv (6) bókaytelep (1) budapest (9) busz (3) chladek tibor (17) csabafi róbert (6) csatorna (1) cséry telep (7) csomó tamás (7) dámsa (1) dámsa józsef (7) demszky (3) dömötör istván (2) drágulás (2) drog (1) dugódíj (1) eb (1) égetés (1) egyszeri lakásfenntartási támogatás (2) együtt pestszentimréért egyesület (1) ep (1) építési szabályzat (1) ep választás (1) fatolvaj (1) fekvőrendőr (1) felüljáró (1) ferihegy (8) fidelitas (8) fidesz (19) foci (1) foci toborzó (1) forgalom csillapítás (1) fűtés (2) galgóczy zoltán (7) ganztelep (2) ganz kertváros (5) ganz telep (1) gáz (2) gelka (1) gerely utcai sportpálya (2) gilice tér (1) gloriett (3) glóriett lakótelep (1) gyékény tér (1) gyorshajtás (1) havanna (5) havanna lakótelep (5) helyi népszavazás (3) hitel (1) hunyadi mátyás gimnázium (2) ingyenes filmklub (1) ingyenes filmkub (1) járatritkítás (2) jelzőlámpa (1) józsef (1) jutalom (1) kárétrítés (1) kdnp (8) képviselőtestület (2) kerület (7) kifestés (1) kismamabérlet (1) kiss róbert (11) klub8 (1) köhalmi zsolt (1) köki (1) költségvetés (7) komposztáló (2) koncepció (1) körforgalom (1) kormányzás (1) körút (3) kőszegi jános (2) kötvénykibocsátás (2) közbiztonság (1) közlekedés (8) köztisztaság (2) közvélemény (1) külső keleti körút (2) kupleráj (4) kutya (1) kutyafuttató (1) lakáspanama (2) lakástűz (1) lévai istván zoltán (16) lévai istván zoltán (1) levél (1) lidl (1) lőrinc liget lakópark (1) lőrinc united fc (1) madách filmklub (9) maitz lászló (2) malév (6) mester lászló (12) metro (1) mszp (2) mtée (3) népességfogyás (1) népszavazás (1) oecd (1) oktatás (1) önkormányzat (6) oroszok (1) országgyűlés (1) pad (1) pályázat (1) panelprogram (2) parkerdő (1) park uszoda (1) pestszentimre (1) pestszentlőrinc (2) pilóta (1) polgármester (5) rendőri erőszak (1) simon gábor (2) sólyom lászló (2) szabó zoltán tibor (1) szac (5) szakrendelő (1) szálloda (1) szaniszló sándor (1) szarvas attila (3) székely péter (1) szemét (1) szennyvíziszap (1) szennyvíziszapkomposzt (1) szent lőrinc (1) szociális bolt (1) sztrájk (2) takarékossági csomag (2) tanyabolt (1) tarlós istván (1) társasház (2) távfűtés (3) területfejlesztési (1) testület (3) tőkés lászló (1) ughy (1) ughy attila (19) új tanév (1) utcabál (1) vajda pál (1) vajk sziget általános iskola (1) villamos (4) vívás (1) vívótanfolyam (1) xviii.kerület (2) xviii kerulet (2) xviii kerület (6) zaj (1) zajvédő fal (2) zebra (3) attila (1) lakótelep (1) Címkefelhő

Demszky csődbe vitte Budapestet

2008.12.12. 14:12 | Lőrinc | Szólj hozzá!

Ha a fővárost csak így képesek működtetni Demszky Gáborék, a liberalizmust tényleg ki kellene innen tiltani – összegezte a Budapest következő vezetése előtt álló legfontosabb feladatot Tarlós István. A Fidesz–KDNP fővárosi frakcióvezetője szerkesztőségünkben tett látogatásán kiemelten foglalkozott azokkal a károkkal, amelyeket az SZDSZ-es irányítású városvezetés okozott az elmúlt tizennyolc év során.

Ezek között első helyen említette, hogy nincs felelőse az egymás után kipattanó városházi botrányoknak.
"Emlékszik-e valaki arra, hogy a főpolgármester vagy a helyettesei bármiért is vállaltak volna politikai felelősséget?" – tette fel a költői kérdést. Példaként említette a 4-es metró vagy a közműszolgáltatók privatizációjával kapcsolatos szerződéseket, amelyek nem engedik érvényesíteni kellő súllyal a főváros érdekeit. Tarlós hivatkozott a 2006-os útfelújítási botrányra is. "A főváros ötvenöt útszakasz esetében jogtalanul használt fel hatszázmillió forintot, amelyet vissza kellett fizetnie, mégsem vállal érte senki felelősséget a városvezetők közül" – állapította meg.

Az ellenzéki politikus a városban uralkodó rendetlenség kapcsán szóba hozta az egyre nagyobb számban megjelenő és egyre agresszívabban viselkedő hajléktalanokat. Mint felidézte, az egyik éppen Demszky Gábor ablaka alatt vackolta be magát a városházánál. Szerinte a hajléktalanokat be kellene vonni a közmunkaprogramba, továbbá érdemes volna koedukált hajléktalanszállásokat kialakítani. Ezzel összefüggésben megjegyezte, a főpolgármestert láthatóan nem foglalkoztatja, hogy mi történik a köztereken. Így az aluljárókban elviselhetetlenné váló kosz és a feketeárusok csoportjai, amelyek ellen küzdeni sem akar.

Tarlós tarthatatlannak nevezte, hogy a fővárosi iskolákban terjedőben van a gyerekek által elkövetett erőszak, ebben a liberális nevelési felfogás csődjét látja. A rendetlenség mellett a szervezetlenséget is a jelenlegi városvezetés hibájául rója fel, amit a különféle beruházások ésszerűtlenségei is igazolnak. "Vajon mi szükség volt nyáron az észak-budai rakpart lezárására? A főgyűjtőcsatorna építésére hivatkozva blokkolták a forgalmat, miközben semmilyen érdemi munkát nem végeztek, ellenben a közlekedőknek rengeteg kellemetlenséget okoztak" – idézte vissza a frakcióvezető.

A Fővárosi Közgyűlés előtt szerdán elbukott, de a jövő héten ismét napirendre kerülő díjemelésekkel kapcsolatban arról beszélt, hogy az inflációt duplán, triplán meghaladó drágítást semmiképpen nem támogatják.

A főváros vezetésének nincs értelmezhető gazdasági programja, ezzel együtt a jövő évi költségvetés tervezete is ingatag alapokon áll – folytatta Tarlós István. Ezzel együtt a Fővárosi Önkormányzatnak 170 milliárd forint az adósságállománya, és a városlakók terhei is emelkednek. Az igazán jelentős kifizetések a város oldaláról Tarlós István szerint 2010 után esedékesek, bár azt még csak sejteni lehet, hogy ténylegesen milyen terheket rónak ránk.

Elmondta: a jövő évi költségvetésben alábecsültek a kiadások és túlbecsültek a bevételek, ezzel együtt a döntéshozók figyelmen kívül hagyják azt a tényt, hogy az idén az értékesítésekből származó bevételeknek csak az egyötöde folyt be a városi kasszába.

A bevételek egyik fontos forrása a főváros vagyonelemeinek értékesítése, a közszolgáltatást biztosító társaságok privatizációja. A főváros már túladott a Fővárosi Vízműveken, a Fővárosi Csatornázási Műveken, a tervek szerint pedig értékesítené a Fővárosi Gázműveket, ám ugyanígy veszélybe kerülnek a város fontos természeti kincsét képező budapesti gyógyfürdők is. A költségvetés labilitását az is jól mutatja, hogy miközben a vezetés számol a Fővárosi Gázművek eladásával, ugyanígy betervezik az osztalékból befolyó bevételeket. Tarlós István ezzel együtt hangsúlyozta: a közszolgáltatás ellátása – így az ivóvíz, a csatorna, a gázszolgáltatás – a város feladata lenne, ezek értékesítése kiszolgáltatottá teszi a lakókat. A szerződések – mint ahogy a már eladott társaságokról szólók is – elsősorban a tulajdonosok profitját szavatolják, nem a városlakók érdekeit képviselik. Erre utal, hogy a vízművek tulajdonosai Tarlós István szerint az idén négymilliárd forint osztalékhoz jutnak, miközben 8,5 százalékkal emelkedhetnek a vízdíjak. A csatornázási művek pedig jövőre 9,9 százalékkal emeli szolgáltatásai díjait.

Tarlós István elmondta: a hatósági árszabályozásnak a privatizált közszolgáltatások esetében nincs túl nagy jelentősége, ugyanis méretüknél és befolyásuknál fogva a tulajdonosi érdekkörök nyomást tudnak gyakorolni a hatóságokra.

Külön említést érdemel Tarlós szerint a BKV Zrt. helyzete. A társaságnak 85 milliárd forint adósságállománya van, a vesztesége az idén húszmilliárd forint lesz, miközben a BKV korábbi vezetése már 2008-ban nullszaldós szintű működést ígért. A főváros vezetése a HÉV eladásából vár bevételt, ugyanakkor ha a MÁV Start megveszi ezt az üzletrészt, az abból befolyó összeg a BKV egyéves működésére lesz elég. A cég vagyona csökken, és ez a hitelképességet jelentősen rontja. A fővárosnak viszont éppen erre a vagyontárgyakkal alátámasztott hitelképességre lenne szüksége, ugyanis például a 4-es metró is nagyrészt kölcsönből épül.

Tarlós István a 4-es metró építését a jelenlegi körülmények között elhibázott beruházásnak tartja, és szerinte nem lehet tudni, hogy ki fizeti ki a költségét, továbbá azt sem, hogy az Európai Unió mikor és mennyi pénzt biztosít. Vissza nem térítendő forrást forgalmi adatok alapján ad az unió, így azt produkálni szükséges. Mindez Tarlós szerint autóbusz- és villamosvonalak megszüntetésével is járhat.

(Magyar Hírlap)

A bejegyzés trackback címe:

https://pestszentlorinc18.blog.hu/api/trackback/id/tr55819010

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása