Gyakorlatilag megszűnik a közösségi közlekedés a XVIII. kerületben, ha a főpolgármester tervei szerint fogadják el az úgynevezett Paraméterkönyvet, amelyben a Fővárosi Közgyűlés meghatározza azoknak a szolgáltatásoknak a körét és feltételrendszerét, amelyeket a Közlekedési Vállalatnak biztosítania kell. Döntés március elején várható, de a tervezett változtatások egy része épp a napokban vált ismertté. Ezek szerint megszűnik a 93-as jelzésű, Ferihegy I. vasútállomás és Kőbánya-Kispest MÁV állomás között közlekedő, a piros 17-es, a 32-esek tere és a Fedezék utca között ingázó autóbuszjárat, valamint az Alacska-busz is. Ugyanez a sors vár 282E és 284E járatokra, amelyekkel az Alacska úti lakótelepet illetve a pestszentimrei Benjamin utcai végállomást érhettük el – viszonylag gyorsan – Kőbánya-Kispestről, de búcsút inthetünk a Pestszentimrét a várossal összekötő 55-ös busznak is.
Többet kell várnunk majd az 50-es villamosra, mivel e járat esetében csökken az üzemidő, az egyes szerelvények pedig napközben is csak 15 percenként követik egymást. Ritkítják a 19-es (Pestszenlőrinc MÁV állomás – Gubacsi út) és a 36-os (Pestszentlőrinc MÁV állomás – Szarva csárda tér) buszjáratokat. A Havanna lakótelepet kiszolgáló piros 136-os nem gyorsjáratként közlekedik tovább.
A Kőbánya Városközpont és Pestszentlőrinc Szarvas csárda tér végállomásokat érintő 17-es busz várhatóan félóránként indul majd, és a jelenleginél szintén jóval ritkábban követik majd egymást a 95-ös jelzésű buszok (Stadionok Ifjúság útja – Pestszentlőrinc Gyömrői út).
Mindez annak dacára történhet így, hogy mind Hagyó Miklós főpolgármester-helyettes, mind a BKV vezérkara hosszú időn keresztül váltig állították, nemhogy ilyen drasztikus változásra, komolyabb járatcsökkentésre sem készül a Közlekedési Vállalat. Ehhez képest a jelenlegi szolgáltatások 40 százalékáról kell lemondanunk, s szinte biztosra vehető, hogy ha márciusban valóban rábólintanak a tervekre a döntéshozók, megbénul a kerület közlekedése.
Csak nem járunk így?