Annak ellenére, hogy a pezsgő mellett a virsli is a szilveszterek kelléke, a húskészítmény nem szezonális termék, mintegy 25 milliárd forint értékben adtak el virslit a kiskereskedelemben 2007 novembere és 2008 októbere között, ami 3 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához viszonyítva – közölte az ACNielsen Piackutató Kft. A boltokban értékesített virsli mennyiségét tekintve megegyezett az egy évvel korábbival: 27 ezer tonna virsli fogyott 2007 novembere és 2008 októbere között. Jelentősen – hat százalékkal – nőtt az olcsóbb kimért virsli forgalma, miközben a drágább, önkiszolgáláshoz előrecsomagolt szegmens forgalma stagnált, azonban a tendencia ellenére még mindig jóval népszerűbb az előrecsomagolt virsli. Az eladott mennyiségből 72 százalék jutott önkiszolgálásra, és csak 28 a kimért árusításra. Egy kilogramm kimért virsli átlagos fogyasztói ára az idén szeptember-októberben 848 forint volt, viszont önkiszolgálásban jóval magasabbat értéket, 983 forintot tett ki.
A kimért virsli átlagos fogyasztói ára 13 százalékkal emelkedett 2007 év vége óta. Az előre csomagolt szegmensben csekély, 1 százalékos drágulás volt tapasztalható. A kereskedelmi márkák térnyerése folytatódott: 2007 november-2008 októberben a mennyiségi forgalom 38, értékben pedig 27 százaléka jutott a láncok saját márkáira. A hipermarketek részaránya az eladásokból mennyiségben is, értékben is 36 százalékot ért el 2007 november-2008 októberben, csakúgy, mint egy évvel korábban.
(MTI)
Több virslit ettünk, mint tavaly
2008.12.30. 09:07 | Lőrinc | Szólj hozzá!
A bejegyzés trackback címe:
https://pestszentlorinc18.blog.hu/api/trackback/id/tr61848146
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Nincsenek hozzászólások.
