Ganz-kertváros átmenő forgalmának csillapítása kérdésében kértem időpontot a Városüzemeltető KHT-tól. Ennek időpontját a lakók számára e-mailben közzétettem. Egy lakótárs jelezte részvételi szándékát és vele ill. a KHT közlekedési szakemberével áttekintettük a lehetséges megoldásokat.
Hatásos forgalom csillapító műtárgynak az ún. kéttengelyes fekvő rendőr javasolt, igaz ennek bekerülési költsége lényegesen több mint a mostaniaké. Az úttestre telepíthető kikerülendő műtárgyakat nem támogatják baleset veszélyessége miatt.
Az egyirányúsítás kapcsán az utcák teljes lezárása nem támogatott. Ezt csak rövid utcák esetén alkalmazzák. A ritkább átmenő forgalmat és a kisebb sebességet a teljes lezárás nélkül is el lehet érni. A másik lényeges észrevétel, hogy az Esze Tamás utcában az egyirányúsítás az Üllői út felől induljon, mert így a jobb kezes utcák eleve lassítják a forgalmat, míg az ellenkező irányból semmi sem szab gátat a „felhőtlen” száguldozásnak.
Felhívták a figyelmet arra, hogy az egyirányú utcák önmagukban növelik a sebességet ezért annak bevezetése hatásos fekvő rendőrök telepítése után célszerű.
A következő lépés a Területfejlesztési Bizottság volt, ahol az egyirányúsításról konkrét döntés született. Itt a közlekedési szakember újfent nem támogatta a lezárást. Hosszabb utcák esetén teljes hosszban célszerű az egyirányú forgalom kialakítása. A nagy mennyiségű tiltó táblának pszichológiai hatása van. Ez kedvezően befolyásolhatja a terület átmenő forgalmát. Azt maga a szakember is elismerte, hogy a közlekedési szakma ugyan arra a forgalmi helyzetre eltérő megoldásokat is javasolhat.
A Területfejlesztési Bizottságban olyan döntés született, hogy az Esze Tamás utca az Üllői úttól a Halomi út felé, a Gyergyó utca a Halomi úttól az Üllői út felé, a Ganz Ábrahám utca az Alacskai út felől a Halomi út felé, a Halomegyházi utca a Halomi út felől az Alacskai út felé legyen egyirányú. Elfogadásra került azon kiegészítésem, melyben kértem megvizsgálni a kéttengelyes fekvőrendőrök telepítésének lehetőségét. Tekintettel arra, hogy a szakma sem tud egységes álláspontot kialakítani egy adott forgalmi helyzetre, határozatba foglaltattam, hogy egy év után a lakosság visszajelzéseinek figyelembe vételével kerüljön felülvizsgálatra a bevezetett közlekedési intézkedés.
Harmadik lépésként írásban kértem Sándor László alpolgármester urat, hogy addig ne történjen meg az egyirányúsítás bevezetése, amíg a hatásos fekvő rendőrök vagy valamilyen más műtárgyak telepítésre nem kerülnek.
A döntés megszületett, már „csak” pénz kérdése a megvalósítás!