ajánló

A kerületi közéletről cenzúra nélkül.

Naptár

március 2024
Hét Ked Sze Csü Pén Szo Vas
<<  < Archív
1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Címkék

1908 szac (1) 1956 (1) 42 (2) adó (1) aláírásgyűjtés (2) áruház (1) avar (1) bauer ferenc (1) bejelentés (1) bérlakás (1) betörő (1) bíróság (3) bkv (6) bókaytelep (1) budapest (9) busz (3) chladek tibor (17) csabafi róbert (6) csatorna (1) cséry telep (7) csomó tamás (7) dámsa (1) dámsa józsef (7) demszky (3) dömötör istván (2) drágulás (2) drog (1) dugódíj (1) eb (1) égetés (1) egyszeri lakásfenntartási támogatás (2) együtt pestszentimréért egyesület (1) ep (1) építési szabályzat (1) ep választás (1) fatolvaj (1) fekvőrendőr (1) felüljáró (1) ferihegy (8) fidelitas (8) fidesz (19) foci (1) foci toborzó (1) forgalom csillapítás (1) fűtés (2) galgóczy zoltán (7) ganztelep (2) ganz kertváros (5) ganz telep (1) gáz (2) gelka (1) gerely utcai sportpálya (2) gilice tér (1) gloriett (3) glóriett lakótelep (1) gyékény tér (1) gyorshajtás (1) havanna (5) havanna lakótelep (5) helyi népszavazás (3) hitel (1) hunyadi mátyás gimnázium (2) ingyenes filmklub (1) ingyenes filmkub (1) járatritkítás (2) jelzőlámpa (1) józsef (1) jutalom (1) kárétrítés (1) kdnp (8) képviselőtestület (2) kerület (7) kifestés (1) kismamabérlet (1) kiss róbert (11) klub8 (1) köhalmi zsolt (1) köki (1) költségvetés (7) komposztáló (2) koncepció (1) körforgalom (1) kormányzás (1) körút (3) kőszegi jános (2) kötvénykibocsátás (2) közbiztonság (1) közlekedés (8) köztisztaság (2) közvélemény (1) külső keleti körút (2) kupleráj (4) kutya (1) kutyafuttató (1) lakáspanama (2) lakástűz (1) lévai istván zoltán (16) lévai istván zoltán (1) levél (1) lidl (1) lőrinc liget lakópark (1) lőrinc united fc (1) madách filmklub (9) maitz lászló (2) malév (6) mester lászló (12) metro (1) mszp (2) mtée (3) népességfogyás (1) népszavazás (1) oecd (1) oktatás (1) önkormányzat (6) oroszok (1) országgyűlés (1) pad (1) pályázat (1) panelprogram (2) parkerdő (1) park uszoda (1) pestszentimre (1) pestszentlőrinc (2) pilóta (1) polgármester (5) rendőri erőszak (1) simon gábor (2) sólyom lászló (2) szabó zoltán tibor (1) szac (5) szakrendelő (1) szálloda (1) szaniszló sándor (1) szarvas attila (3) székely péter (1) szemét (1) szennyvíziszap (1) szennyvíziszapkomposzt (1) szent lőrinc (1) szociális bolt (1) sztrájk (2) takarékossági csomag (2) tanyabolt (1) tarlós istván (1) társasház (2) távfűtés (3) területfejlesztési (1) testület (3) tőkés lászló (1) ughy (1) ughy attila (19) új tanév (1) utcabál (1) vajda pál (1) vajk sziget általános iskola (1) villamos (4) vívás (1) vívótanfolyam (1) xviii.kerület (2) xviii kerulet (2) xviii kerület (6) zaj (1) zajvédő fal (2) zebra (3) attila (1) lakótelep (1) Címkefelhő

Hosszabb vonalon járna 42-es villamos?

2008.01.26. 15:06 | Lőrinc | 8 komment

Címkék: 42 metro villamos havanna ughy attila gloriett szent lőrinc

 

Egyre több szakértő véli, hogy az épülő 4-es metró, amelynek terve 38 éve született, mára már elavult, ráadásul nem könnyíti meg a külvárosban élő emberek életét, pusztán politikai érdekeket szolgáló beruházás.  

Budapest abban a szerencsés helyzetben van más európai városokkal szemben, hogy felszínén jól kiépített, nagy számú kötött pályás hálózattal rendelkezik. Épp ezért lenne szükséges és észszerű feladat a villamos közlekedés fejlesztése, a meglévő vonalak hosszabbításnak átgondolása. Megjegyzendő, hogy a villamos a leginkább környezetbarát közlekedési eszközünk, és zárt pályája miatt akadálytalanul, „ dugó” mentesen tud haladni. Egy ilyen megfontolásból született terv válik reménytelivé a közeli jövőben, amely a dél-pestiek számára jelentene könnyebbséget a közlekedésben. Konkrétan a 42-es villamos vonalának meghosszabbításáról van szó, amelyet már jó ideje szorgalmaz Ughy Attila a Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság elnöke, és Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Tömegközlekedési Egyesület közlekedésfejlesztési munkacsoport vezetője. Az egyik elképzelés szerint a mai 42-es vonala hosszabbodna meg az Ady Endre út – Újtemető út – Csapó utca – Barta Lajos utca – Kinizsi Pál utca – Margó Tivadar utca útvonalon. A 42-es villamos vonalának kibővítése a Havanna, a Szent Lőrinc és a Gloriett lakótelepeken élőknek jelentene nagy segítséget, közvetlen kapcsolatot a metróval.

Jó hír, hogy a  Fővárosi Közgyűlés a 42-es villamos pályájának meghosszabbítását elfogadta, és elkezdődhet a várva várt vonalszakasz kivitelezésének terveztetése.

fe.

A bejegyzés trackback címe:

https://pestszentlorinc18.blog.hu/api/trackback/id/tr43312447

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Maszel Katalin 2008.03.12. 13:59:17

Jó hír????
Kinek jó hír, hogy ismét a Főváros dönt egy kerület lakóinak életéről????
Mint ahogyan döntött pl egy buszmegálló lakásokhoz közelebb helyezéséről???Ahogyan döntenek újabb és újabb buszok közlekedéséről a Kinizsi utcában...vagy ezt más döntötte el?
Hogy nem az ott lakók, az mindenesetre biztos..
Azért vettem itt lakást, mert ez egy nyugodt környék volt...ha zajra, koszra, szmogra vágytam volna, akkor a belvárosba költözöm...

Lőrinc 2008.03.31. 17:12:39

A tervezett villlamos kiváltaná a zajos, szmogos buszokat és ezáltal csendesebb és tisztább lenne a környék. A villamos jelenleg a legkörnyezet kímélőbb közlekedési eszköz. Ha villamos járna a buszok helyett az Ön lakásának környéke ismét egy nyugodtabb hely lehetne... arról nem is beszélve, hogy nem kerülhet dugóba!

M. Katy 2008.04.05. 11:24:45

Tény, hogy kevésbé káros a villamos a buszoknál, troliknál, de nem kevésbé zajos! Arról nem is beszélve, hogy attól a buszokat még nem szüntetik/szüntethetik meg, sőt, a legutóbb általam is látott tervek szerint a Lidl mellett/mögött lévő füves területet szüntetnék meg a busz és villamos végállomás kialakítása érdekében! No és persze a lakások nyakán lenne a villamos- és buszvégállomás! Akkor inkább ezerszer a busz, ami negyed óránként jár, mint a villamos, és a végállomásokat vonzó hajléktalanok és szedett vedett árusok!

Sulúr 2008.04.10. 12:21:47

A végállomás érdekében semmit nem szüntetnek meg! A Gloriet lakótelep eredetileg is úgy lett kijelölve, hogy ott villamosvégállomás lesz. Tehát nem megszünik valami, hanem végre megépül az, ami a 20-30 éves tervekben szerepel.
Kérem, amikor a villamosra és a végállomására gondol, ne a XX. szd. liberális fővárosára gondoljon, hanem a XXI. századra, ahol a városlakó nem szemetel, nem piszkíttatja saját háza sarkát (másét sem) a kutyuli-mutyulival, sőt tesz környezete tisztaságáért, ahol még a villamos is (nem UV) tud halk lenni, sőt a vágányok közét akár füvesíteni is lehet. Egyszóval: rend van!

2008.07.08. 22:25:49

Imádom ezt a hozzáállást - mintha a 42-es villamos tervezett hosszabbításáról nem lehetett volna már hosszú évek óta tudni!
A villamos pedig nem feltétlenül zajos, különösen nem egy új, korszerű pályán. A megvalósításhoz eleve szükség van legalább 2-3 új kocsi beszerzésére - ezek nem különösebben zajosak (ld. Combino). A régi, pl. a 42-esen munkanapokon közlekedő ICS kocsik pedig kiválthatók a "Hannoveri" néven ismert TW6000-es kocsikkal. (Ez szeptembertől meg is történik.) Ezek a kocsik sem zajosak.
Egyedül a végállomási váltók okozhatnak zajt, de ezt pedig zajvédő műtárggyal (ami nem 3 méter magas falat jelent!) kezelni lehet.

zzoltan73 2011.03.22. 14:49:29

@Lőrinc: "A tervezett villlamos kiváltaná a zajos, szmogos buszokat és ezáltal csendesebb és tisztább lenne a környék."

Véleményem szerint a legzajosabb közlekedési eszköz a villamos, ami nem csak zajt, de rezgéseket is kelt, akármennyire korszerű.

zzoltan73 2011.03.22. 14:51:39

@Dé: "A megvalósításhoz eleve szükség van legalább 2-3 új kocsi beszerzésére - ezek nem különösebben zajosak (ld. Combino)."

Én úgy tudom, hogy 4 percenként követnék egymást a leendő villamosok. Ön szerint 2-3 új kocsival ezt a követési időt meg lehet valósítani egy ilyen hosszú szakaszon?

zzoltan73 2011.03.22. 14:53:46

@Sulúr: "Kérem, amikor a villamosra és a végállomására gondol, ne a XX. szd. liberális fővárosára gondoljon, hanem a XXI. századra, ... ahol még a villamos is (nem UV) tud halk lenni, sőt a vágányok közét akár füvesíteni is lehet."

Csak egyetlen egy villamos vonalat említsen nekem, ahol a vágányok között füvesítve van és végállomástól végállomásig XXI. századi.
süti beállítások módosítása