Egyre több szakértő véli, hogy az épülő 4-es metró, amelynek terve 38 éve született, mára már elavult, ráadásul nem könnyíti meg a külvárosban élő emberek életét, pusztán politikai érdekeket szolgáló beruházás.
Budapest abban a szerencsés helyzetben van más európai városokkal szemben, hogy felszínén jól kiépített, nagy számú kötött pályás hálózattal rendelkezik. Épp ezért lenne szükséges és észszerű feladat a villamos közlekedés fejlesztése, a meglévő vonalak hosszabbításnak átgondolása. Megjegyzendő, hogy a villamos a leginkább környezetbarát közlekedési eszközünk, és zárt pályája miatt akadálytalanul, „ dugó” mentesen tud haladni. Egy ilyen megfontolásból született terv válik reménytelivé a közeli jövőben, amely a dél-pestiek számára jelentene könnyebbséget a közlekedésben. Konkrétan a 42-es villamos vonalának meghosszabbításáról van szó, amelyet már jó ideje szorgalmaz Ughy Attila a Városfejlesztési és Városképvédelmi Bizottság elnöke, és Vitézy Dávid, a Városi és Elővárosi Tömegközlekedési Egyesület közlekedésfejlesztési munkacsoport vezetője. Az egyik elképzelés szerint a mai 42-es vonala hosszabbodna meg az Ady Endre út – Újtemető út – Csapó utca – Barta Lajos utca – Kinizsi Pál utca – Margó Tivadar utca útvonalon. A 42-es villamos vonalának kibővítése a Havanna, a Szent Lőrinc és a Gloriett lakótelepeken élőknek jelentene nagy segítséget, közvetlen kapcsolatot a metróval.
Jó hír, hogy a Fővárosi Közgyűlés a 42-es villamos pályájának meghosszabbítását elfogadta, és elkezdődhet a várva várt vonalszakasz kivitelezésének terveztetése.
fe.